JohnBv, jaro102 chyba tez zakładał...tak mi sie coś zdaje - wiec zagadaj do niego
Dmuchawa po minucie przestaje dmuchać
Zwiń
X
-
Dmuchawa po minucie przestaje dmuchać
Po włączeniu dmuchawy wszystko działa przez ok minutę , a następnie nawiew przestaje działać. Dzieje się tak bez względu na zmianę przełącznika położenia nadmuchu. Po jakimś czasie po powtórnym włączeniu - dmuchawa zaczyna działać i znowu przestaje po kilkunastu/dziesięciu sekundach.
Jak myślicie czy to pada silnik dmuchawy czy to wina przełacznika i jakiegoś rezystora?MK3 2.0TDCI
-
-
sandokan4, jeśli dzieje się tak również na 4 biegu to nie jest na pewno rezystor ( na "4" rezystor jest pominięty i całość mocy idzie "w wentylator")...
Musisz sprawdzić, czy jak dmuchawa nie działa to na wtyczce silnika jest napięcie. Jeśli tak, to uszkodzony silnik, jeśli nie to coś z przełącznikiem, wtyczkami, lub gniazdem bezpiecznika. Na początek wymień tez bezpiecznik, bo one też potrafią robić podobne "numery"...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Stawiam, że zaciera się silnik dmuchawy a jego przegrzanie powoduje wywalenie bezpiecznika termicznego (umieszczony gdzieś na silniczku) - to jest taki bezpiecznik bimetaliczny jak suszarce do włosów. Wymontuj dmuchawe i podłącz na stole - może silniczek jednak jest ok tylko bezpiecznikowi termicznemu przestawił się próg wyłączania
Bezpiecznik nr 25 - podmienić nie zaszkodzi ale mało prawdopodobne.
Komentarz
-
-
Miałem ważniejszy element do naprawy i dlatego zwlekałem z usunieciem problemu dotyczącego dmuchawy.
Dokładnie co do objawów, to na 4biegu chodzi ok. kilkunastu sek., po czym zwalnia, zaczyna coś jakby cicho buczeć i staje. Przy ponownej próbie uruchomienia nie działa - dopiero po pewnym czasie można załączyć ale znowu na krótki okres czasu.
Czyli wygląda to chyba na zacieranie się silnika. Czy są jakieś zamienniki czy lepiej kupić oryginał?MK3 2.0TDCI
Komentarz
-
-
Witam,
Odgrzewam temat.
Wczoraj jechałem z pracy do chaty i chciałem zwiększyć nadmuch (klimatronik) i zaczęło coś buczeć i nie leciało powietrze z kratek. Włączyłem klimę - nic, obieg zamknięty - nic. Uderzyłem lekko ręka w schowek i wszystko wróciło do normy. Dzisiaj rano to samo - ruszam, zwiększam nawiew i buczy a powietrze nie leci - no to znowu rączką puk ale już od spodu pod schowkiem i znowu działa.
Co to może być? Wiatrak się zacina?
[ Dodano: Pią 21 Maj, 10 15:01 ]
Nikt nie miał takiego przypadku?
Komentarz
-
-
laurin, Odkręć schowek ( trzy śrubki na górze i dwie na dole -torx) Jak go wyjmiesz uważaj po prawej stronie schowek ma lampkę wiec jej nie urwij tylko delikatnie wyjmij wtyczkę. Po zdjęciu ukaże ci się silnik dmuchawy zobacz czy Ci się wtyczka się nie poluzowała. Czas roboty 15 min z otwieraniem Piwa..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
"phoneman" też tak sadze że chyba wtyczka - po ostatnim zabiegu puk puk objawy się nie powtórzyły. W weekend trzasnąłem 800 km i nic nie wariowało
Przy okazji tam zajrzę jak znajdę chwilkę...
[ Dodano: Czw 17 Cze, 10 09:25 ]
Zajrzałem do dmuchawy i nic nie stwierdziłem oprócz tego że jedna szczotka jest już bardzo starta - druga była wymieniana podczas użytkowania auta prze mojego kolegę (poprzedni właściciel).
Pytanko - gdzie mogę dokupić taka szczotkę do dmuchawy??
Jak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez laurinPytanko - gdzie mogę dokupić taka szczotkę do dmuchawy??
Jak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?
Zamieszczone przez laurinJak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?
Jeśli chodzi o dostanie się do dmuchawy, to rzeczywiście "sekund pięć".©koda Octavia 1,9TDI kombi '99
1U-AGR/N GLX 90KM
przebieg 209kkm (wrzesień 2010)
min.3,7l/100km (spokojna jazda do 110km/h na trasie ok.200km)
Komentarz
-
Komentarz